Obecny czas: 22 Lut 2012, 21:11 Wyszukiwanie zaawansowane

Technik elektronik czy technik informatyk?

Dyskusje ogólne na tematy dotyczące bieżącej sytuacji na rynku pracy.

Technik elektronik czy technik informatyk?

Postprzez WojtusW5 » 10 Sty 2012, 17:47

Witam jestem uczniem 3 klasy gimnazjum i przede mną wybór szkoły średniej - na pewno będzie to technikum. Ale chodzi o kierunek w grę wchodzi raczej technik elektronik lub technik informatyk. Chodzi mi w pracę w gatunku obsługa techniczna komputerów. Wiem że na informatyce więcej uczy się np. programować i obsługiwać programy itp. Ale ja wole sprawy techniczne oczywiście również lubię np. wgrać Windowsa czy sterowniki. Ale programowanie mnie nie ciągnie. Nie za bardzo ciągnie mnie równie to spraw np. instalacja satelity ,itp. W grę wchodzi raczej branża informatyczna ze stroni stricte technicznej. I tu moje główne pytania czy wybrać elektronika czy informatyka. I jak jest obecnie z zatrudnieniem (na jaki z tych kierunków jest łatwiej znaleźć pracę i jaka lepiej płatna). Z góry dziękuję i proszę o szybką opowiedz.
WojtusW5

Re: Technik elektronik czy technik informatyk?

Postprzez admin » 11 Sty 2012, 13:30

Cześć Wojtek. Obecnie studiuję informatykę i mogę Ci potwierdzić, że spora część naszych zajęć polega na programowaniu. Co do Twojego problemu, radziłbym Ci wybrać technika informatyka. Dlaczego tak uważam? Technik informatyk oprócz wiedzy stricte technicznej będzie posiadać podstawową wiedzę informatyczną, co na tak obszernym rynku (i w szybko zmieniającej się branży) na pewno się bardzo przyda. Dodatkowo zajęcia zostaną skupione na dziedzinie informatyki, przez co nie powinieneś się na nich nudzić, a robić to, co Ciebie interesuje. Oczywiście wypadałoby zapoznać się również z podstawami programowania, aby nie być całkowicie zielonym :) W razie pytań, pisz.
admin
Administrator

Postprzez WojtusW5 » 12 Sty 2012, 07:27